top of page
  • Ненад Ранитовић (III-7)

Портрет професора из младости Андрија Влајић

1. Када сте рођени и где? - Рођен сам 8. фебруара 1975.године у Јагодини (тада Светозареву). 2. Како сте у себи открили шире интересовање за бављење физичком активношћу? - Од малих ногу сам играо фудбал, дружио се, трчао, скакао... Значи, читав мој живот је обележен физичким активностима. Од малих ногу сам био предодређен само за спорт. 3. Од када радите у овој школи, и у којим сте другим школама, наравно, ако их је било, радили? - Званично сам у ову школу дошао 2010. године и у почетку сам радио само у малом проценту, па се тај проценат повећавао, да бих, чини ми се, 2016. године дошао до 100% мог проведеног радног времена овде. Од 2001. године радио сам у Спортској гимназији, па сам онда радио у АТШ-у (Архитектонска техничка школа), радио сам мало и у Текстилној школи и годину дана у ОШ „Старина Новак“, такође у малом проценту. 4. Који Вам је омиљени спорт? - Ја волим све колективне спортове, пре свега, игре са лоптом. Највише сам волео фудбал и живео сам зарађујући од фудбала док сам студирао и похађао средњу школу. 5. Имате ли омиљени филм? А ако не, који Вам је омиљени филмски жанр? - Волим комедије, немам много времена и не волим телевизор да гледам, али, волим и домаће серије, филмове, нпр. „Ко то тамо пева“ и сличне. 6. Имате ли омиљени музички жанр? - Нисам посебни љубитељ музике. Не волим само новокомпоновану музику. Волим забавну, народну музику, у смислу старијег датума. Не волим свадбарску и новокомпоновану турбо-фолк музику. 7. Волите ли да путујете и која Вам је омиљена дестинација? - Нисам имао баш много прилике да путујем. Највише ми се допадају Шпанија и Италија којe сам посетио једном приликом. Наравно, да не помињемо ове околне земље, као што је Грчка, које углавном посећујемо ради одласка на море. 8. Имате ли неке узоре? - Немам неког конкретног, али углавном су ми сви узори из сфере спорта. 9. Имате ли омиљену књигу? - Омиљена књига ми је „Река с четири ушћа“ аутора Синише Ковачевића. 10. Реч којом бисте описали себе? - Спорт. 11. Како сте задовољни ученицима којима предајете тренутно. - Чињеница је да се дефинитивно мењају генерације, углавном у захтевима и способностима. Нису на нивоу где су били претходни ученици, али волим свој посао и своје ученике. 12. На којим све такмичењима школа учествује и који је највећи успех који сте до сада, у вези са тим, остварили као професор? - Било је доста значајних резултата. Био сам на републичком такмичењу са фудбалерима у АТШ-у, био сам на републичким такмичењима док сам радио у Спортској гимназији. У овој гимназији, две године узастопно држимо титуле са пливачима на републичким такмичењима (Пуцаревић Матија). Тренутно учествујемо на такмичењима у футсалу, и за мушкарце и за девојке, исто важи и за одбојку и кошарку. На кошарци учествују само мушкарци, а од осталих учествујемо на такмичењима из пливања, стрељаштва, ватерпола, џудоа и оријентиринга. Укратко, баш смо активни! 13. Шта тренутно највише замерате својим ученицима?

- Ученици би требало да имају мало више интересовања и амбиција према физичкој активности. Нису довољно физички активни, због себе, а не због часова физичког. Није реч само о оцени, већ је најважније здравље. Било би паметно да мало више времена проводе напољу дружећи се, скачући, трчeћиили обављајући неки други вид физичке активности, макар она и не била организована.


Довољно би било да се играју нечег, док су деца, наравно, пошто и то представља неки вид физичке активности. Под тим мислим на, на пример, баскет са друштвом, жмурке (док су били мали), између две ватре, прескакање ластиша... Све то представља неке видове физичке активности који доприносе развоју наше личности.


14. Шта бисте поручили својим ученицима?

- Вежбајте и будите здрави.


15. Каква очекивања имате за будућност, као професор и у свеопштем смислу?

- Немам нека посебна очекивања. Каква је сад ситуација, чини ми се да ће у будућности бити још теже радити са ученицима, конкретно, везано за мој предмет, јер ученици све мање времена проводе бавећи се физичким активностима. Очекујем да држава покрене иницијативу и неку стратегију која ће физичку активност увести у свакодневни живот. Под тим, мислим да буде, не само обавезна у школи, него да деца могу бесплатно да се баве спортовима у оквиру спортских клубова или да се да било какав други подстицај физичкој активности ван школских часова. Волео бих да се часови физичког одржавају сваког дана.

Post: Blog2_Post
bottom of page