top of page
  • Софија Љубојевић (II-2)

Разговор са професорком немачког језика Тијаном Стојановић

1. Да ли сте хтели да будете професор када сте били дете? Ако не, чиме сте хтели да се бавите? У основној школи су почели да ме занимају страни језици, па се већ тада код мене развила жеља да једног дана постанем професор. Тек у гимназији сам схватила да би немачки језик био прави избор. Спојила сам љубав према језицима, према деци и преношењу знања и могу рећи да сам себе пронашла у овој професији.

2. Шта највише, а шта најмање волите у послу професора? Углавном не може све да буде идеално, као и у свакој професији. Све има две стране медаље. Најбитније је да човек воли оно што ради. Оно што ми се у овом послу највише допада јесте рад са децом, који ме испуњава и уједно мотивише. Трудим се да на разне начине мотивишем ученике, одржим им пажњу и пренесем им знање. Најмање ми се допада коришћење електронског дневника, који некада захтева много посла. 3. Шта и ко вас инспирише? Инспиришу ме моје колеге које имају вишегодишње искуство и веома су успешни у овом послу. Увек су спремни да ми помогну и дају неки користан савет. 4. Када бисте предавали други предмет, који би то био? Да не предајем немачки, предавала бих енглески језик. У сваком случају би то био неки страни језик. 5. Какве филмове волите да гледате, да ли имате омиљени? Волим да гледам филмове, али не баш често. Сматрам да је један од начина учења страног језика гледање филмова на том језику. Волим да гледам комедије, љубавне филмове и драме. Омиљени филм ми је Сам у кући. 7. Какав вам је био први дан као професор? Увек ћу се сећати првог дана када сам почела да радим као професор. Осећања су била помешана, била сам узбуђена и помало уплашена, јер је за мене то било нешто ново. На крају се тај дан завршио успешно. 8. Имате ли хоби којим се бавите у слободно време? У слободно време највише волим да читам књиге и слушам музику.

9. Да ли имате омиљену књигу, зашто бисте је препоручили некоме?

Прочитала сам много књига, али бих као омиљену издвојила Пут којим се ређе иде. Препоручила бих свакоме да прочита ову књигу, јер се у њој могу наћи многи корисни савети како променити неке ствари у животу и размишљати позитивно.

10. Да можете да живите било где у свету, где би то било? Највероватније у неким топлим крајевима, можда на Малти.

11. Шта је било најтеже у вези са пребацивањем часова онлајн?

Онлајн настава је тешка како за ученике, тако и за професоре. Најтеже је било организовати час, јер нису исти услови као у школи. Тешко је било пратити напредак ученика, јер због честих проблема са интернетом нема и праве интеракције са ученицима. Са друге стране, сматрам да није здраво седети дуго испред екрана. У сваком случају овај вид наставе није ефикасан.

12. Постоји ли неки цитат који вас инспирише?

„Никад не одустај, јер те можда баш тај задњи покушај доведе до циља. “

13. Да ли сматрате да је немачки тежак језик?

Сматрам да је сваки језик тежак на свој начин, али да се радом и трудом све може савладати. За учење било ког страног језика потребно је време. Да би неко добро научио неки страни језик, потребно је да редовно слуша, чита и комуницира на том језику, а све се то може лако постићи уколико постоји јака жеља за учењем тог језика.

コメント


Post: Blog2_Post
bottom of page