top of page
  • Милица Стефановић

Како се уписати на ФДУ

Моје име је Милица Стефановић. Ове године сам уписала Факултет драмских уметности, Oдсек монтажа. У основној школи сам почела да се интересујем за видео садржај, од серија, музичких спотова па до you tube снимака. Волим да истражујем ствари које ме интересују. Почела сам да учим детаљније о филму, веровала у себе и исплатило се. Свима бих препоручила да изађу на пријемни зато што стекнете дивно искуство и сусрећете се са нечим потпуно новим. Када први пут дођете на пријемни неког уметничког факултета, није вам свеједно, али треба да пронађете баланс у себи, удахнете дубоко и дате све од себе.

Пријемни је трајао недељу дана. Састојао се из три круга. Први круг је тест, углавном из области опште културе и филма. Садржи60 питања која су на заокруживање. Проверава се ваша заинтересованост за сам филм као и информисаност за актуелне догађаје у свету уметности. У другом кругу приказујете себе, свој живот и ваша интересовања кроз видео снимак од три минута, ваша аутобиографија. Излазите пред комисију и разговарате о вашем раду. Трећи круг је монтажа видео исечка. Добијете исечак из неког филма који траје око пет минута. На вама је да здравом логиком одредите како би та радња требало да се одигра. Након завршетка, опет разговарате са комисијом, која овај пут тражи од вас да појасните свој поступак монтирања. Пре другог круга пријемног, осећала сам своје срце у петама, обзиром на то да први пут излазим пред комисију и треба себе да представим у најбољем светлу, али у исто време да останем доследна и искрена. Месецима пре пријемног имала сам доста различитих мисли у глави, некад су то биле позитивне, а некад негативне мисли.


Потрудила сам се да их потиснем и не дозволим да ме уздрмају. Поразговарала сам са

својом колегиницом Маријом Гојачанин, која је такође уписала монтажу на Факултету драмских уметности, и описала ми је свој доживљај пријемног у пар реченица:

‘’Највећи утисак који је остао са пријемног је да траје вечно. А што се ближио последњи круг, то сам све више развијала хроничан бол у стомаку. Међутим, оно што је битно током самог трајања другог круга и разговора са комисијом, јесте да не дозволиш треми да те поједе. Тада само треба да будеш свој и искрен. То је веома битно. Ја сам се нашалила у једном тренутку и то је учинило атмосферу опуштенијом, или макар мене, што је већ било довољно. После другог круга, нисам уопште знала како је тачно прошло. Била су помешана осећања. Свакако сам наставила да се спремам за следећи круг. Под спремање, такође, спада и слушање музике и шетање кроз простор са дрвећем покрај факса као део опуштања и чување концентрације за финале. Демонстраторка коју сам добила у трећем кругу је била дивна и пријатна и када преживиш то, већ ти постане доста лакше. Цео процес, почев од припреме самог пријемног, остао ми је у заиста лепом сећању и целокупно искуство веома значајно. Иако је на моменте било доста стресно. И вруће.‘’

Post: Blog2_Post
bottom of page