top of page
  • Стефан Соко (I-9)

Живот у Немачкој – Интервју са учеником Стефаном

1. Како се зовеш? - Зовем се Стефан Соко. 2. Где си рођен и када? - Рођен сам 15. фебруара2007. године у Дубаију. 3. Да ли си прво дете твојих родитеља? - Нисам, ја сам друго дете својих родитеља. Имам једну старију сестру која се зове Соња. Соња има 19 година и тренутно студира права у Фрајбургу. 4. Чули смо да си живео у Немачкој. - Тачно, у Немачкој сам живео од 2014. до 2017. године. 5. У ком си граду живео тамо? - Живео сам на југу Немачке у Штутгарту. Штутгарт је главни град покрајине Баден-Виртенберг. 6. Како ти се чини Немачка као земља? - Ја заиста волим Немачку као земљу, али велики број људи и њихови стилови живота ми се не свиђају. Међутим, могуће да ми се променило мишљење током ових пар година у Србији зато што сам се једноставно навикао на овакав стил живота. 7. Када си се преселио у Србију и зашто? - Преселио сам се при крају 2017. године, зато што ми је отац добио нови уговор за посао у Београду. 8. Да ли ти се више допада живот у Немачкој или живот у Србији? - Све зависи. Немачка је економски стабилнија, али су друштво и школа бољи у Србији. Као дете бих радије живео у Србији, али после двадесете године бих радије живео у Немачкој због посла. 9. Шта би поручио Србима, да ли се исплати преселити се у Немачку? - Моје мишљење је да се исплати преселити се у Немачку, али доста људи се не би сложило са том одлуком. Стил живота је једноставно много другачији него у Србији. Људи тамо су много прецизнији, дисциплинованији и одговорнији, а у Србији имам осећај да су људи


много опуштенији. Међутим, постоје и други разлози зашто се исплати преселити се у Немачку, као на пример: већи избор радних места и веће плате. 10 . Да ли је Немачка стабилнија и квалитетнија држава од Србије за један нормалан живот? - Дефинитивно јесте, као што сам већ рекао доста је богатија држава од Србије и једноставно уз мање труда зарадиш много више пара у Немачкој него што би у Србији. Немачка је, такође, доста уреднија земља од Србије. 11. Шта ти је највише остало у сећању о Немачкој? - Највише у сећању су ми остали моји другови са којима сам ишао у школу и на тренинге. Међу њима ми је био и најбољи друг Лумен. Лумен је пореклом из Париза, али живи у Немачкој. Упознао сам га на тренингу. Од кад смо се упознали почели смо да излазимо и временом смо све радили заједно. И данас сам у контакту са њим. 12. Да ли у Немачкој постоје правила којих се људи придржавају (којих нема у Србији) и која су? - У Немачкој се генерално људи придржавају правила. Једно од њих које не постоји у Србији је раздвајање ђубрета. Приликом бацања ђубрета мора да се обрати пажња на то да се ђубре разврстава на папир, пластику и остатке хране на пример. Испред сваке куће стоје три канте различите боје за разврставање ђубрета. Ово је сјајна ствар. Продукти се рециклирају и сви зарађујемо на тај начин, а не загађује се природа. 13. Колико ти је требало времена да се тамо уклопиш? - Није ми толико дуго требало да се уклопим. Када сам се преселио у Немачку, прву годину сам ишао у интернационалну школу, тако да је већина другова из мог одељења већ знала да прича енглески, па сам могао лако да се споразумем са њима. Током те прве године већ сам научио доста течније да причам немачки, па сам се из интернационалне школе пребацио у државну школу која је искључиво на немачком језику. 14. Колико ти је требало да научиш немачки да би се довољно споразумевао са људима? - Требало ми је око седам месеци да научим да се споразумем са људима. Међутим, доста је лакше учити немачки тамо зато што си окружен људима који причају тај језик. 15. Реци нам нешто о Немачкој, нешто што мислиш да је по теби најбитније у вези са том државом? - Немачка је веома велика и богата земља са веома развијеном индустријом. Највећи утисак на мене је оставила аутомобилска индустрија. У Штутгарту, граду у коме сам живео, налазе се фабрике два аутомобилска гиганта. То су Мерцедес и Порше. Од када сам први пут био у музеју Мерцедеса, почео сам да се интересујем за аутомобилизам.


Post: Blog2_Post
bottom of page